Dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin90 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin90 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Na een zeer aangename vlucht van 10 uur ben ik aangekomen in Bangkok. Op het vliegveld had ik gelijk al contact met andere backpackers en het was zo gezellig dat we hebben besloten om wat te pilsen bij khoa Son road (of hoe je dat ook schrijft). Daarna hebben we het Royal paleis bezocht en daarna zijn we weer verder gegaan met onze favoriete hobby, juist, pilsen. Toen het tijd was om te gaan is iedere weer zijn eigen weg op gegaan en zit ik nu ondertussen in een vet mooi hotel (iets te mooi). Ik heb geprobeerd wat te eten op straat maar snapte er niks van. Het lijkt net of ik op een andere planeet ben geland. Dat maakt het erg spannend maar ook erg leuk. Ik heb besloten om morgen al naar het zuiden te reizen. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet (nieuw avontuur) maar mijn volgende verslag zal ik waarschijnlijk in hua hin schrijven.

  • 07 Mei 2014 - 17:29

    Dag 2:

    Na een goede nachtrust ben ik opgestaan en ben ik gelijk naar khoa Son road gegaan om daar rustig te ontbijten en te beslissen wat ik verder ging doen. Al vrij snel had ik erg chille mensen ontmoet en had ik besloten om nog een dag in Bangkok te blijven. Toen ik eenmaal bij een hostel aankwam had ik weer gelijk contact met 3 mensen uit Canada. Samen hebben we 4 tempels bozocht, hebben wat gegeten en natuurlijk gepilst. Morgen ga ik echt naar hua hin en scheiden onze wegen weer. Vandaag heb ik het idee dat ik het wat beter begin te begrijpen en voel ik me hier als een vis in het water.

  • 08 Mei 2014 - 16:25

    Dag 3:

    Na een avond feest in Bangkok heb ik vandaag de reis naar hua hin gemaakt. Dit ging erg makkelijk. Ben ergens op een bus gestapt en opeens was ik er. Ik ben wel erg gesloopt omdat ik erg actieve dagen heb gehad. Ik heb besloten 2 nachten in hua hin te blijven zodat ik hier weer even op adem kan komen en weer volledig fit ben tijdens de full moon party. Vanavond staat er daarom ook niet veel op het programma. Ik ben best brak van gister en na een goede nachtrust kan ik morgen op mijn gemak hua hin ontdekken en mijn reis verder plannen.

  • 08 Mei 2014 - 17:56

    Mama:

    we hebben even gegoocheld hoe HuaHin eruit ziet......nou.....dat lijkt me niet een straf om daar een paar dagen door te brengen. X

  • 09 Mei 2014 - 14:02

    Dag 4:

    Vandaag had ik de hele dag om lekker aan het strand van hua hin te liggen er was alleen 1 probleempje " waar the fuck moet ik naartoe". Een prima gelegenheid om een gesprek aan te gaan. Met deze reden heb ik iedere niet Thai aangesproken en zo vond ik aansluiting bij een Duits stel. Samen zijn we naar het mooiste stukje strand gegaan waar we op een bedje in de schaduw konden genieten van het prachtige weer. Vlak bij het strand was een rots met allemaal heilige beelden. Ook waren er heel veel wilde apen op deze rots. Vanavond ga ik met mijn nieuwe Duitse vrienden uit eten en ik denk dat ik een stuk van mijn reis samen met hun ga maken, zij gaan namelijk ook naar the fullmoon party. Ondanks ik vandaag de hele dag in de schaduw heb gelegen ben ik flink verbrand dus ga ik zo ook nog opzoek naar een t-shirt.

    We raakten ook aan de praat met een andere Duitse man die hier al 9 jaar komt en die heeft ons veel tips gegeven en blijkbaar wordt ik al 3 dagen in de maling genomen. Waar ik morgen zit weet ik nog niet of ik ga naar chumphon of ik reis met dit stel gelijk door naar ko pha-ngan.

  • 11 Mei 2014 - 10:36

    Dag 5 En Dag 6:

    Ik schrijf dit verslag erg laat omdat ik gister ben uitgecheckt en in de avond rond 22:00 uur is mijn reis naar ko pha-ngan begonnen. Deze reis duurde 13 uur en daarom schrijf ik dit verslag uit ko pha-ngan. Tot 22:00 uur heb ik lekker in hua hin gechilled met mijn Duitse vrienden. We zijn naar de markt geweest, uit eten en een potje gekaart onder het genot van een biertje. Daarna begon de grote reis waarvan het allemaal niet zo ging als geplant maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Ik vanaf 14-05 t/m 17-05 geboekt bij vet lux hotel maar tot die tijd had/heb ik een andere slaapplaats nodig op prachtige eiland. Dat is gelukt en ik zit nu in een soort paradijs. Wat ik vanavond ga doen is nog onzeker maar morgen is er een drum & bass feest dus 3 x raden waar ik morgen naartoe ga. Het weer is nog steeds erg warm maar dat is hier goed te verdragen met een zwembad aan het strand :p. Waar ik nu ben zijn ook veel andere backpackers. Veel aanspraak heb ik nog niet gehad maar dat komt wel (ben er pas 2 uur) mijn bungalow is ver onder mijn hygiënische maatstaaf maar de locatie is prachtig. Morgen zal ik wat meer over dit eiland vertellen als ik het een beetje heb verkend.

  • 11 Mei 2014 - 20:32

    Mama:

    we zijn erg benieuwd naar de volgende reisverhalen en een bungalow klinkt lux maar is dus niet zo schoon
    misschien kan je wat fotos maken. xx

  • 13 Mei 2014 - 08:01

    Dag 7:

    Het is ongelofelijk maar ik heb de eerste week overleefd. Ik merk dat ik in Engels begin te denken en dat schrijven moeilijker wordt. Op dag 7 heb ik met volle teugen genoten van het paradijs waar ik nu ben. Eerst heb ik in het zwembad gechilled met iedereen die chil is. Daarna zijn we met een groepje uit eten geweest. Daarna hebben we gepilst, daarna zijn we naar een muay Thai gevecht geweest en toen we terug kwamen was er een feest 3 meter van mijn bungalow vandaan. O ja mijn bungalow is aan het strand naast de bar en tegenover het zwembad. Dus ik heb er tot in de vroege uurtjes gebruik (misbruik) van gemaakt. Vandaag staat er een jungel party op het programma en morgen De FULL MOON party!!! Dus ik hoop dat ik optijd mijn verslagen schrijf :p

  • 13 Mei 2014 - 08:01

    Dag 7:

    Het is ongelofelijk maar ik heb de eerste week overleefd. Ik merk dat ik in Engels begin te denken en dat schrijven moeilijker wordt. Op dag 7 heb ik met volle teugen genoten van het paradijs waar ik nu ben. Eerst heb ik in het zwembad gechilled met iedereen die chil is. Daarna zijn we met een groepje uit eten geweest. Daarna hebben we gepilst, daarna zijn we naar een muay Thai gevecht geweest en toen we terug kwamen was er een feest 3 meter van mijn bungalow vandaan. O ja mijn bungalow is aan het strand naast de bar en tegenover het zwembad. Dus ik heb er tot in de vroege uurtjes gebruik (misbruik) van gemaakt. Vandaag staat er een jungel party op het programma en morgen De FULL MOON party!!! Dus ik hoop dat ik optijd mijn verslagen schrijf :p

  • 14 Mei 2014 - 11:55

    Dag 8 :

    Wow ik ben aangekomen op mijn hotel. Beter dan dit kan het niet worden. Alles gaat zo foking goed het is ongelofelijk. Gister nacht zijn we naar de jungle party geweest en vanavond ga ik naar de fullmoon party. De jungel party was denk ik het beste feestje waar ik ooit ben geweest dus dat beloofd wat voor vanavond. Ik leer hier echt om dingen los te laten en om van de momenten te genieten. Nu ben ik foking gelukkig maar volgende week kan het bijvoorbeeld heel anders zijn (ga ik niet van uit). Ik heb ook echt een groep gevormd hier en ik hoop dat ik met deze mensen verder kan reizen want alleen zijn is niet mijn favoriete hobby. Het enig probleem is mijn buffer. Ik denk dat ik in deze dagen geld moet vragen aan mijn ouders :p maar ik moet er nu van genieten, elke dag, elke minuut gewoon constant. Ik blijf niet nog een paar dagen in party modus en daarna ga ik chillen en cultuur snuiven. Omdat ik alleen maar Engels of Duits praat merk ik dat mijn Nederlands slechten wordt dus sorry voor de spelfouten en de slecht grammatica.

  • 15 Mei 2014 - 11:01

    Dag 9:

    Pff the fullmoon party was epic, ik heb een paar buckets gedronken nieuwe mensen ontmoet, gefeest, gelachen, alles. Ik denk dat gister mijn toppunt van gelukt was. Ik heb echt met volle teugen genoten. Nu ben ik wel brak en ben ik uitgefeest. Zometeen ga ik naar mijn Duitse vrienden en ik hoop dat we samen verder reizen. De reis gaat nu naar ko toa (het kleine eiland) en daarna naar ko pi pi (Angela, ik volg je advies op).

  • 16 Mei 2014 - 04:12

    Dag 10:

    Dag 10 was een zware dag mijn tijd op ko pha -ngan zit er bijna op, mijn vrienden zijn al doorgereisd en we hebben afgesproken om te meeten in ko toa. Dag 10 stond ook in het teken van herstellen. Heb afscheid genomen van mijn vorige verblijf. Ondanks dat ik een vet lux hotel zit ben ik elke dag teug geweest naar de bungalows omdat ik daar veel vrienden heb gemaakt en het daar geweldig was! Ik ga het missen maar moet me nu focussen op mijn nieuwe avontuur. Vandaag ga ik mijn vervolg reis plannen en verder niet zo veel. (Lekker een lui dagje op mijn resort).

  • 17 Mei 2014 - 02:09

    Dag 11:

    Op dag 11 heb ik echt helemaal niks gedaan. Het resort waar ik zat was erg mooi maar ook wel saai. Het was een groot stuk buiten de stad en er werden geen activiteiten ondernomen en het was erg rustig. Ik heb hier wel mijn volgende reis naar ko tao geboekt. Het is niet nu 7 uur en ik vertrek om half 8. Op ko tao heb ik weer met mijn Duitse vrienden afgesproken (die zitten daar al). Op ko tao wil ik snorkelen en de natuur in trekken. Na ko tao ga ik een grote reis maken naar ko phi phi. Hoe die eruit gaat zien weet ik nog niet.

  • 19 Mei 2014 - 05:20

    Dag 12:

    Deze dag ben ik naar ko tao gereisd. Tijdens de reis kwam ik een Nederlandse meid tegen waar ik de reis verder samen heb gedaan. Toen ik na een zeer comfortabele bootrit aankwam stond het Duitse stel op me te wachten. Het was erg gezellig, we hebben met z'n 4en wat ontbeten en afgesproken dat we in de avond een drankje gaan doen. Daarna ben ik met het Duitse stel naar een hostel gegaan waar we een kamer delen met 14 anderen wat erg gezellig is, zo ontmoet ik veel mensen. Toen we ons hadden geïnstalleerd zijn we wezen snorkelen wat erg mooi was. Na het snorkelen hebben we een kano gehuurd en zijn de zee opgegaan. Het plan was om van baai naar baai te gaan. We vertrokken met erg mooi weer. Maar toen we eenmaal op de open zee waren begon het te stormen. Dit was mijn eerste bijna dood ervaring. We peddelden zo hard en snel als we konden maar gingen nog steeds achteruit. De golven waren hoor en de wind hard en de rotsen kwamen steeds dichterbij. Ik dacht echt effe dat we het niet zouden redden maar toen hebben we alles gegeven en zijn we na 30 minuten vechten voor ons leven levend terug gekomen. Daarna hebben we geen pauze genomen want ik zag mensen volleyballen. Het was lang geleden maar het net was laag dus heb ik ze ingemaakt. Na een 3 - 0 overwinning en een bijna dood ervaring heb ik het lekkerste biertje ooit gedronken. Daarna zijn we met wat mensen van onze kamer naar de stad gegaan. Daar heb ik prachtige vuurdansen gezien en gelachen met mensen. Vervolgens kregen we de drang om uit te gaan (kut buckets) dat was best lachen om op het strand te dansen. Wat minder was is dat ik versierd ben door een ladyboy en voor de mensen die mijn kennen kunnen me reactie wel raden. RUN FORREST RUNNNN!!! Dus zijn we naar een andere club gegaan waar de muziek beter was en ik gelukkig niet ben versierd. Na een paar dansjes paar drankjes zijn we weer naar huis gegaan.
    Vandaag ga ik nog een keer snorkelen en misschien het eiland wat verkennen.
    Ik zie het wel waar de wind naar toe waait :p

  • 19 Mei 2014 - 05:30

    Dag 13:

    Vandaag hebben we idd het eiland wat verkend. We hebben een stuk gelopen en zijn ook een heel stuk offroad gegaan helaas was ik mijn telefoon vergeten dus heb geen foto's kunnen maken van de mooie natuurgebieden. Daarna zijn we wezen snorkelen aan de andere kant van de baai. Dat ging erg lastig, overal waren rotsen of koraal en toen ik terug naar het strand wou lopen ben ik aangevallen door een zeemeeuw. Gelukkig had ik als bescherming mijn snorkel zetje, maar ondanks dat heb ik het wel op een lopen gezet. Toen we teug kwamen heb ik geïnformeerd naar mijn volgende reis en de rest van mijn tijd ingepland. Ik heb nog maar 2 weken en wil nog veel zien. Ik ga nu naar kho phi phi dan naar krabi dan naar de oude hoofdstad van Thailand, dan maar chang mai en dan weer terug naar Bangkok om mijn vlucht naar Nederland te pakken.

  • 21 Mei 2014 - 08:11

    Dag 14 En 15:

    Eerlijk gezegd ben ik de dagen een beetje kwijt weet niet maar welke dag het is of wanneer ik wat moet schrijven. Dit kan komen omdat ik gister een kapot lange reis heb gemaakt. Ik ben om 9 uur savonds op de nachtboot naar ko phi phi gegaan. De bootrit was geweldig. Heb vet veel mensen ontmoet vet veel gelachen en er was een leeg dek op het dak van de boot waar niemand mag komen. Maar daar had ik lak aan dus ben ik met een groepje op het dak gaan zitten. Dat was prachtig. We hebben wat biertjes gedronken goede gesprekken gehad en genoten van het prachtige uitzicht en de prachtige sterrenhemel. Na het chillen had ik een eigen bed dus kon ik ook nog effe slapen. Helaas was dat het enige wat goed was geregeld van de reis want toen ik aankwam moest ik in een klein busje een 3 uur duurende rid maken. En toen we eindelijk in krabi waren probeerde ze ons te naaien. Ik had betaald voor de hele reis maar ze hadden ons bij een restaurant afgezet en toen moesten we nog meer betalen en zo niet moesten we een paar uur wachten. Dus heb ik het beste er van gemaakt met wat lotgenoten. Samen hebben we ontbeten, gitaar gespeeld en gechilled. Daarna zijn we als groep bij elkaar gebleven en kwamen samen om 4 uur aan in ko phi phi. Het was een lange reis maar ik heb er het beste er van gemaakt en het was eigenlijk een erg leuke reis. Ik vertrok alleen en we kwamen met 14 mensen aan. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan en ben ik met 4 andere mensen mee gegaan en zitten we in een bungalow vlak bij de stad. Gister avond zijn we samen uit eten gegaan en genoten van de vuurshow. De natuur is prachtig. Als ik er naar kijk krijg ik kippenvel, zo mooi is het hier. Vandaag ga ik chillen, morgen gaan we met een boot heel ko phi phi verkennen en overmorgen ga ik denk ik een scooter huren en door het eiland heen rijden en natuurlijk genieten van het prachtige eiland. Als de hemel een vorm zou hebben zou het deze aannemen.

  • 22 Mei 2014 - 04:00

    Dag 16:

    Dag 16 was weer een dag in het paradijs. Ko phi phi is geweldig en wat erg grappig is, is dat veel backpackers die ik onderweg heb ontmoet ook op ko phi phi zijn en kan ik aan de andere kant van de wereld veel mensen groeten als ik op straat loop. Verder is de natuur prachtig, heb ik een leuk groepje gevormd en is de sfeer erg relaxt. Gister was de baas van het bungalow park jarig en nodigde hij al zijn gasten uit voor eten. Het was geweldig, de mensen waren zo aardig dat hij mij een beetje ontroerde. We kregen meer eten dan we op konden hebben veel met elkaar gelachen en gitaar gespeeld met een groep Franse mensen. Vanaf het bungalow park kon ik het feest zien en horen maar ik wou nergens liever zijn dan op de verjaardag van baas van dit park. Op deze manier hebben we de hele avond lekker gechilled. Vandaag ga ik een flesje whisky voor de jarige job kopen en gaan we met een taxiboot het hele eiland verkennen. Eigenlijk moet ik morgen alweer weg maar het is hier zo mooi misschien boek ik er nog een dagje bij.

  • 24 Mei 2014 - 07:25

    Dag 17:

    Deze dag zijn we vroeg opgestaan om een boottocht om het eiland te maken. Omdat we zo vroeg waren hadden we met z'n 4en bijna een privé boot (maar 2 andere mensen). Dat was erg chil. De bootreis was ook prachtig! Supermooie dingen gezien, gesnorkeld, naar het strand gezwommen waar the beach is opgenomen en lekker gelunched op een prachtige lokatie. Het snorkellen was ook prachtig, we zijn naar de mooiste baai gegaan en daar mochten we snorkelen. Toen ik aan het snorkelen was vond iemand het een goed idee om koekje te gooien op de plek waar ik was en als gevolg werd ik omringd door kapot mooie vissen. In het begin schrok ik er van maar later heb ik de vissen zelf ook gevoerd onderwater. Na deze geweldige trip zijn we uiteten geweest aan het strand waar we nog veel mensen hebben ontmoet. Met deze mensen heb ik bierpong gespeeld en gechilled tot de late uurtjes. Omdat alles om 10 uur dicht ging door de avondklok ging iedereen om 5 voor 10 naar de 7/11 om snel nog wat drankjes te halen en op het strand te chillen. Op het strand heb ik ook een gitaar weten te bemachtigen en hebben we ons eigen feestje gemaakt.

  • 24 Mei 2014 - 07:29

    Dag 18:

    Dit was een rustig dag. Ik wou de volgende dag naar chaing mai reizen dus moet ik die dag vroeg op. Ik ben vandaag naar vieuwpoint geweest en dat was prachtig! Het was een hele klim maar daarna had ik uitzicht over heel ko phi phi. Daarna heb ik gechilled met wat mensen van mijn hostel tot dat er een groep Engelse langsliepen die ik heb ontmoet op de boot naar ko phi phi, ik besloten om met hun mee te gaan om wat te drinken. Even later was de groep weer groeiende. Maar om half 12 ben ik me bed in gegaan, ik was moe en del volgende moet ik 7 uur op om de langereis naar chaing mai te maken. Ik heb besloten op met de bus en de trein te gaan want vliegen past niet meer in mijn budget.

  • 26 Mei 2014 - 06:16

    Dag 19:

    Deze dag heb ik alleen maar gereisd ik ben van ko phi phi naar chaing mai met de bus gegaan. Erg goedkoop maar wel een reis van 27 uur. Eerst ging ik naar Bangkok en vanaf daar naar chaing mai. Onderweg naar Bangkok is de bus 3x door het leger gecheckt maar ik hoefde niets te laten zien. Ze gaven me het gevoel dat het voor mij veilig was. Daarna heb ik gereisd gereisd en nog meer gereisd.

  • 26 Mei 2014 - 06:20

    Dag 20:

    Na een anderhalve dag gereisd te hebben ben ik aangekomen in chaing mai. Ik ben op goed geluk naar smile house gegaan en dat was een goede keus. Na 1 minuut had ik gelijk aansluiting bij een groep andere backpackers en hebben we een hele gezellige avond gehad. We zijn uit eten geweest en daarna hebben we wat bier gehaald en hebben we bij ons zwembad gechilled. Als het goed is komen andere backpackvrienden van ko phi phi ook hierheen, dat wordt dus feest.

  • 26 Mei 2014 - 09:17

    Zwaantje:

    Lieve Robin, wat leuk om jouw reisverslag te lezen en te horen dat het goed met je gaat en dat je het daar heel gezellig hebt. Leuk dat je zoveel mensen leert kennen. Pas goed op jezelf, maar geniet zoveel je kan.

    Liefs van Jan en Zwaantje.

  • 27 Mei 2014 - 15:12

    Dag 21:

    Vandaag was een rustige dag, of nou dat was de bedoeling maar na anderhalf uur in het zwembad te hebben gelegen ben ik op ontdekkingsreis gegaan in chaing mai. Op deze tocht heb ik een paar tempels bezocht en ik heb zelfs met een monk gechilled. Ik sprak mij aan bij zijn tempel en we hadden daarna een gesprek over het boeddhisme en heb ik bij zijn huis thee gedronken. Daarna ben ik verder op pad gegaan en kwam ik een tempel tegen waar ik donderdag kan mediteren. Voor de rest heb ik een olifanten reis geboekt en in de avond ben ik mijn nieuwe reisvrienden die ik in ko phi phi heb ontmoet uit eten geweest. Toen ik terug kwam was iedereen bij mijn hostel door dat alles om 10 uur sluit. Hier had ik al een beetje rekenen mee gehouden en ik had een paar biertjes en we hebben tot 12 uur gechilled. Ik moest daarna naar bed want ik moest de volgende dag vroeg op voor de olifanten reis.

  • 27 Mei 2014 - 15:12

    Dag 21:

    Vandaag was een rustige dag, of nou dat was de bedoeling maar na anderhalf uur in het zwembad te hebben gelegen ben ik op ontdekkingsreis gegaan in chaing mai. Op deze tocht heb ik een paar tempels bezocht en ik heb zelfs met een monk gechilled. Ik sprak mij aan bij zijn tempel en we hadden daarna een gesprek over het boeddhisme en heb ik bij zijn huis thee gedronken. Daarna ben ik verder op pad gegaan en kwam ik een tempel tegen waar ik donderdag kan mediteren. Voor de rest heb ik een olifanten reis geboekt en in de avond ben ik mijn nieuwe reisvrienden die ik in ko phi phi heb ontmoet uit eten geweest. Toen ik terug kwam was iedereen bij mijn hostel door dat alles om 10 uur sluit. Hier had ik al een beetje rekenen mee gehouden en ik had een paar biertjes en we hebben tot 12 uur gechilled. Ik moest daarna naar bed want ik moest de volgende dag vroeg op voor de olifanten reis.

  • 27 Mei 2014 - 15:18

    Dag 21:

    Vandaag was een rustige dag, of nou dat was de bedoeling maar na anderhalf uur in het zwembad te hebben gelegen ben ik op ontdekkingsreis gegaan in chaing mai. Op deze tocht heb ik een paar tempels bezocht en ik heb zelfs met een monk gechilled. Ik sprak mij aan bij zijn tempel en we hadden daarna een gesprek over het boeddhisme en heb ik bij zijn huis thee gedronken. Daarna ben ik verder op pad gegaan en kwam ik een tempel tegen waar ik donderdag kan mediteren. Voor de rest heb ik een olifanten reis geboekt en in de avond ben ik mijn nieuwe reisvrienden die ik in ko phi phi heb ontmoet uit eten geweest. Toen ik terug kwam was iedereen bij mijn hostel door dat alles om 10 uur sluit. Hier had ik al een beetje rekenen mee gehouden en ik had een paar biertjes en we hebben tot 12 uur gechilled. Ik moest daarna naar bed want ik moest de volgende dag vroeg op voor de olifanten reis.

  • 28 Mei 2014 - 08:28

    Dag 22:

    Deze dag heb ik een dag geboekt vol activiteiten zoals: olifant rijden, voeden, wassen, waterval bezoeken, vanaf springen, en rafting. Het begon met de olifanten. Eerst kregen we instructie over hoe je ze moet benaderen, welke commando's je moet geven en op welke manier. Daarna legde hij uit hoe je er op moet komen. We gebruikte geen zitjes dus we moesten op een of andere manier achter zijn nek zien te komen, dat ging als volgt. We moeten een commando geven dan deed de olifant zijn knie omhoog toen moesten we zijn oor en vel vastpakken en op zijn knie staan. Toen gaven we nog een commando zodat de olifant zijn knie nog wat hoger optilde en toen moesten we op de olifant springen. Toen dat eindelijk was gelukt zijn we de jungle ingegaan met de olifant. De eerste 10 minuten dacht ik dat ik er elk moment af zou kunnen vallen maar na de 10 minuten had ik het in de gaten en kon rustig blijven zitten. Na een uur reiden kwamen we aan bij een rivier, de olifant ging gewoon in de rivier lopen waardoor ik er makkelijk kon afspringen en daarna de olifant wassen. Ik had mijn eigen olifant dus dat was wel erg cool. Na het wassen zijn we terug naar het kamp (wat midden in de jungle zat) gegaan. Hier hebben we geluncht en daarna zijn we naar een waterval gegaan. Omdat het, het droge seizoen is was het maar een klein straaltje, maar goed we hebben er het beste van gemaakt, in ieder geval ik wel. Daarna zijn we door gegaan naar een rivier waar we konden raften. Omdat we met een groepje van maar 3 mensen waren kregen we goede uitleg en konden we alles op ons gemak doen. Het raften viel een beetje tegen. Omdat er weinig water in de rivier was zijn we ongeveer 30 keer vastgelopen op een rots. Er waren 3 leuke snelle stukjes tussen maar dat was het ook. Wat wel mooi was is dat we langs olifanten vaarden die werden gewassen. Na het raften hebben we ons email aan onze gids gegeven zodat hij de gemaakte foto's van de olifanten tocht naar ons kan mailen.

    Daarna zijn we weer terug naar chaing mai gegaan. Het was een lange dag en we waren alle 3 moe maar ondanks de vermoeidheid hebben toch nog een biertje met z'n 3en gedaan om de dag nog even na te bespreken. Toen ik terug kwam bij mijn hostel ben ik met een aantal mensen uit eten geweest en hebben we de hele avond met een grote groep om het zwembad gechilled.

  • 29 Mei 2014 - 05:43

    Dag 23:

    Het eind van de reis is in zicht en deze dag en dag 24 zijn de laatste dagen in chaing mai. Op dag 23 heb ik niet zoveel gedaan. Ik wou mediteren maar dat was op dag 24 dus ben ik naar de tempel gegaan zonder succes, na het was een mooie wandeling. Na de wandeling heb ik met me reismaatjes die ik hier heb ontmoet gechilled en omdat alles nu 2 uur later dicht gaat (12:00 uur) zijn we naar een kroeg gegaan hebben het er flink van genomen. Ik heb veel vrienden gemaakt tijdens mijn reis maar heb nu ook het gevoel dat ik door moet. Dag 24 ga ik naar tiger kingdom en in de avond ga ik met een groepje mediteren. De reis naar ayutthaya is al geboekt en met dat is de terug reis eigenlijk al begonnen.

  • 30 Mei 2014 - 17:02

    Dag 24:

    Dit was de laatste dag in chaing mai en ik heb er het beste van gemaakt. Ik stond vroeg op om eerst nog even van het het zwembad ge genieten, daarna ben ik naar tigerkingdom geweest waar ik kapot grote tijgers heb geaaid. Jullie hebben ongetwijfeld de foto's op fb langs zien komen. Daarna zijn we met z'n 4en uit eten geweest en daarna zijn we naar een tempel geweest om met monks te praten en daarna te mediteren. Dit was echt super interessant. Na de meditatie cursus zijn we helemaal zen naar mijn hostel gegaan. Bij mijn hostel voel ik me helemaal thuis. Ik ken iedereen, heb het gezellig met iedereen en laat zelfs nieuwe mensen het hostel zien. Ook heb ik daar een huisdier, een hond (buddy) althans zo heb ik hem genoemd. Het grappige is hij luistert ook naar mij.

    Omdat dit mijn laatste avond was hebben we met iedereen lang gechilled en aan het eind van de avond heb ik met iedereen afscheid genomen.

    Chaing mai was GEWELDIG!!!

  • 30 Mei 2014 - 17:07

    Dag 25:

    Vandaag heb ik met pijn in mijn hart afscheid genomen van chaing mai om vervolgens naar ayutthaya te gaan. De reis was lang maar toen ik eindelijk aankwam had ik gelijk aanspraak bij 2 Canadese meiden. We hebben samen wat gegeten en ze hebben de kaart van ayutthaya uitgelegd. Daarna ben ik heb ik mijn kamer gecheckt wat best wel mooi is. Het hostel waar ik nu zit is erg mooi. Er is een zwembad, restaurant live muziek en aardige mensen maar toch mis ik me plekkje in chaing mai. Ik ga hier 2 nachten blijven, 1 nacht om bij te komen van de reis en de 2de omdat ik de stad ga verkennen en opzoek ga naar souvenirs.

  • 01 Juni 2014 - 05:12

    Dag 26:

    Deze dag ben met de Canadezen de stad van ayutthaya in gegaan. We hebben een fiets gehuurd en zijn zo langs heel veel tempels gegaan. Of na tempels, het waren tempels. Ik had maar 1 dag hier dus ik moest het er goed van nemen en dat hebben we gedaan. We zijn 9 uur in de ochtend vertrokken en we kwamen 7 savonds terug. Toen we terug kwamen zijn we naar een restaurant gegaan waar we lekker hebben gegeten en daarna lekker gepilst en gepoeld. Daarna zijn we naar een andere bar gegaan waar ik opeens een gitaar in me handen kreeg en toen heb ik met mijn beperkte assortiment van nummers een klein showtje gegeven. Natuurlijk heb ik weer veel chille mensen ontmoet en ga zo waarschijnlijk met 2 Amerikaanse naar Bangkok reizen.

  • 02 Juni 2014 - 05:10

    Dag 27:

    Deze dag ben ik inderdaad met 2 Amerikaanse naar Bangkok gegaan en dat was erg gezellig. We hebben veel gelachen en daarna hebben we een paar biertjes gedronken. Bij aankomst in Bangkok wist ik meteen dat dit mijn minst favoriete stad is van Thailand. Het is vies, druk, en omdat ik niks van de stad weet willen veel mensen me oplichten. Maar goed ik ga hier alleen souvenirs kopen en daarna snel naar het vliegtuig.

    Voor de grap ben ik naar het guesthouse gegaan waar ik mijn eerste biertje heb gedronken. Ik hier begonnen en ga het hier ook eindigen. Natuurlijk herkende niemand me meer maar dat had ik ook niet verwacht. Ik merk dat er een groot verschil is tussen mij aan het begin en mij nu. Ik kan de trucjes en sta nu veel dichter bij mezelf dat maakt alles 100 keer makkelijker dan aan het begin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Het wordt geweldig!!!

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Dag 1

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 984
Totaal aantal bezoekers 2474

Voorgaande reizen:

07 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Thailand

Landen bezocht: